27.02.12

Blogging...

Wir haben es überstanden.... Eine schlimme Magen-Darm Virus die uns vier eins nach den anderen umgehauen hat. Heute hatten wir noch eine letzte Erholungstag nach den anstrengenden wochenende und morgen geht es wieder zu Schule, Kiga und Arbeit. 

Ollaan selvitty... Kauhea mahaviirus pyyhkäisi viikonloppuna meidät neljä toinen toisensa perään sängyn pohjalle. Tänään meillä oli viimeinen lepopäivä sohvalla ja huomenna taas kouluun, tarhaan ja töihin. 

Heute wollte ich euch teilen warum ich mit bloggen angefangen habe...? Ganz einfach, mein Ziel für dieses Jahr ist besser fotografieren zu lernen. Ich dachte, wenn ich eine sinnvolle Kanal für einstellen der Fotos habe, werde ich es auch schaffen viele fotos zu schiessen und das kamera mitzunehmen. Zuerst habe ich mir eine neue Kamera zugelegt. Eine olympus pen e-pl3 mit 14-150mm objektiv. Bin sehr zufrieden damit! (in geliehenen Foto unten andere objektiv) 

Tänään kertoillen miksi aloitin bloggaamisen...? Tavoitteeni tälle vuodelle oli oppia ottamaan parempia valokuvia tai siis opetella kunnolla kuvaamaan. Ajattelin että jos minulla on järkevä kanava mitä kuvillani teen, niin tulee kuvia otettua enemmänkin ja kamera tulee useammin mukaan. Ensiksi hankin uuden kameran. olympus pen e-pl3 14-140mm objektiivilla. Olen tosi happy kamerani kanssa. (lainatussa kuvassa ala eri objektiivi)

Dann habe ich ensprechende Lektüre dafür besorgt...

 Sitten hommasin sopivaa luettavaa...

 Nach Wochen durchwälzen, bin ich mit den dicken Büchern nicht weiterkommen. Blende, licht?.. Alles sehr technisch und theoretisch. Große Fragezeichen! Wie war es nochmal? Weiter mit programmautomatik geknipst. Frustriert! 

Viikkojen kahlauksen jälkeen en ollut tullut hullua hurskaammaksi... Valo, aukko? Kaiiki tosi teknistä ja teoreettista. Kysymysmerkkejä! Miten se taas olikaan? Ja edelleenkin näppäilin automaattisysteemillä. Turhautuneena! 

Bis ich dieses Buch entdeckt habe:

Kunnes löysin tämän kirjan: 

 Ja! Relativ dünnes Buch, alles mit tollen Bildern geschmückt und Kamera-basics einfach kurz, knapp und supertoll erklärt. Ich habe es jetzt kapiert! Und die Fotos werden besser. Ich habe mir Gedanken gemacht warum es so schwer zu kapieren mit den dicken Wälzern war? Vielleicht weil die beiden dicken sind von Männer (für Männer?) geschrieben und das andere von eine Frau. Estetische Bilder, nahe beispiele, klare Struktur. Superklasse! Danke nic für den tipp! 

Jeps! Aika ohut kirja, todella hienoja kuvia, helppoa luettavaa (englanniksi), Kamera-Basics nopeasti ja naulan kantaan selitetty. Nyt tajusin sen! Ja kuvista on tullut parempia! Mietin että miksi oli niin hankala älytä se tekninen puoli noiden paksujen opusten kanssa? Ehkä kun Nuo molemmat paksut ovat miesten kirjoittamia. (miehille?) ja tuo viimeinen on naisen kirjoittama. Esteettistä kuvia, läheisiä esimerkkejä, selkeä struktuuri. Mahtava kirja! Kiitos nicille vinkistä! 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen